pomorski park naukowo- technologiczny gdynia
Aleja Zwycięstwa 96/98
81-451 Gdynia
Zapraszamy na seminarium pt. "Turystyka od morza", którego program obejmuje cykl wykładów oraz dwa panele dyskusyjne z udziałem znakomitych ekspertów oraz praktyków przemysłu czasu wolnego, w tym turystyki morskiej i żeglarskiej. Akwen Morza Bałtyckiego generuje miliony przyjazdów turystycznych w każdym letnim sezonie turystycznym. Co roku rodzą się także nowe pomysły, kreatywnego spędzania czasu nad morzem poza sezonem letnim.
"Morze" staje się coraz ważniejszą składową w budowaniu trwałego potencjału oferty turystycznej regionu, w tym sektora MICE (przemysłu spotkań), turystyki kulturowej, kulinarnej, zdrowotnej, sportowej czy edukacyjnej. Polskie morze zachęca także do eksperymentów, szukania nowych możliwości, jak również do wykorzystywania szans w marketingu niekonwencjonalnym. Parafrazując Jacka Trout’a - "wyróżnij się albo zatoń".
Debata oraz krótkie wykłady, przygotowane głównie w formule case study, przybliżą nam takie zagadnienia jak: perspektywy turystyki morskiej i żeglarskiej (w kontekście marki Morza Bałtyckiego), sztuka budowania marek miejsc, innowacje w obszarze nowoczesnego kreowania ofert oraz ich skutecznego marketingu, w tym z wykorzystaniem tzw. nowych mediów. Przyjrzymy się także dobrym praktykom w zakresie czerpania z potencjału nadmorskiego położenia w przemysłach kreatywnych.
Nasi eksperci przedstawią aktualne trendy turystyczne oraz ocenią potencjalne szanse i zagrożenia dla regionu morza Bałtyckiego, wynikające zarówno z położenia, jak i zmieniających się uwarunkowań geopolitycznych oraz społecznych na rynku krajowym i zagranicznym.
W ramach seminarium zaplanowano dwa bloki tematyczne z udziałem grona specjalistów i praktyków. Pierwszy poświęcony będzie turystyce żeglarskiej i cruisingowej, natomiast w drugim rozwiniemy zagadnienie „inspiracji od morza”.
Blok I
Turystyka żeglarska i cruising
10.00 - 10.20 Turystyka morska w kontekście Strategii Unii Europejskiej dla Regionu Morza Bałtyckiego - dr Tomasz Studzieniecki, Uniwersytet Morski w Gdyni
10.20 - 10.40 Potencjał polskiego wybrzeża Bałtyku do rozwoju turystyki żeglarskiej - dr hab. kpt. jacht. Leszek Butowski, prof. Uniwersytetu Łódzkiego
10.40 - 11.00 Turystyka morska czy konwencjonalna? Ekonomia doświadczeń a podróże promami - dr Maciej Zborowski, Stena Line
11.00 – 11.15 Premium Yachting – case study - Kasper Orkisz, Premium Yachting
11.15 – 11.50 Dyskusja z udziałem: dr Maciej Zborowski (STENA LINE), dr Ilona Urbanyi-Popiołek (Uniwersytet Morski w Gdyni), Kasper Orkisz (Premium Yachting), dr hab. kpt. jacht. Leszek Butowski, prof. Uniwersytetu Łódzkiego
Moderator dyskusji – dr hab. prof. UM Adam Przybyłowski, Uniwersytet Morski w Gdyni
11.50 – 12.15 Przerwa
Blok II
Inspiracje od morza
12.15 – 12.35 Jak zbudować markowy produkt turystyczny, w kontekście atrakcyjności regionu oraz potencjału Morza Bałtyckiego? – Jacek Debis, Dyrektor Projektów Strategicznych, Agencja Rozwoju Gdyni Sp. z o.o.
12.35 – 12.55 Nowe media kluczem skutecznego marketingu miejsc, Rafał Czajka, Specjalista ds. Nowych Mediów, Studio Spectro
12.55 – 13.15 Santi Diving - case study - Tomasz Stachura, Założyciel Santi Diving
13.15 –13.35 JOYevent.pl - case study - Jakub Ryfa, Założyciel JOYevent.pl
13.35 - 14.20 – Dyskusja z udziałem: dr Magdalena Nowak (Uniwersytet Gdański), Jacek Debis (Agencja Rozwoju Gdyni), Krystyna Hartenberger-Pater (Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna), Tomasz Stachura (Santi Diving Gdynia), Rafał Czajka (Studio Spectro), Jakub Ryfa (JOYevent.pl).
Moderator dyskusji – dr hab. prof. UM Adam Przybyłowski, Uniwersytet Morski w Gdyni
Seminarium odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia, sala FH, I piętro.
Udział w seminarium jest bezpłatny. Obowiązują zapisy poprzez system EVENEA - link poniżej.
https://turystykaodmorza.evenea.pl/